četvrtak, 24. rujna 2015.

Pornografija

Pornografija, kaže nam wikipedia, je riječ koja dolazi od dvije grčke riječi, prva označava prostitutku, a druga pisanje, opisivanje ili prikaz.
Nadam se da ovo razmišljanje ne će biti pornografija o pornografiji.
Jasno nam je da se ne radi o prikazu mučnog života prostitutki niti riječ ima izravne veze s 'djelatnošću' tih žena (iako postoje i muške prostitutke).
Pornografija je mamac kojeg mnogi ljudi ne mogu odbiti i lete na udicu koja nije toliko niti skrivena, niti je najlon nevidljiv na kojem je udica s mamcem, čak nije niti ribar prikriven.
To je vraški dobar mamac, u doslovnom smislu.
I najgore je što je danas gotovo sveprisutan. Nema medija koji nije s pornografijom kontaminiran, pogotovo medij kojeg sad koristite. Ulice gradova s reklamnim panoima, autobusi kao putujuće reklame, oglasi na cestama između gradova, plaže po ljeti, svugdje se nalazi taj mamac.
Netko će na ovo reći, pa nije pornografija ako je na nekoj reklami nago žensko tijelo (ili muško, jer 'ribar' se brine i o 1% stanovništva koji nisu normalni muškarci, danas mnoge žene vole gledati isto što i sodomiti).
Odgovorit ću protupitanjem - a zašto oni koji prodaju muda za bubrege, odnosno oni koji se bave marketingom, uopće stavljaju te slike ako ne zbog toga što znaju da su naga tijela dobar mamac za njihove laži?
Pornografija nije samo prikaz ljudskih spolovila u spolnom činu, nego je sve ono što koristi medije (zvuk, slika, pisana riječ, skulptura, nečedna odjeća*) kako bi podstakla spolnu požudu u onog tko se prepusti njezinom utjecaju.
Većina ljudi smatra da su muški ili ženski 'aktevi' umjetnost ljepote ljudskog tijela, i sve bi to moglo biti istina kad ne bi bilo istočnog grijeha, kad ne bi svi ljudi bili nakon tog grijeha robovi spolne požude.
Sveto pismo u SZ je zabranilo Izraelcima prikazivanje stvorenja zato što je Bog znao da su ljudi slabi, da su spremni stvora staviti na mjesto Stvoritelja i klanjati mu se kao idolu. Kršćanstvo kao potpuna i završna Objava ne zabranjuje prikaz stvorenja jer je Riječ tijelom postala, ali je i dalje ostala zabrana prikazivanja nagih tijela upravo iz razloga koje sam iznio**.
Sigurno znate, makar podsvjesno, kako je ribar s mamcem pornografije naš najveći neprijatelj, Sotona.
I onaj tko je rob Sotonin po ovome, obično razmišlja - zašto bi nam Bog zabranio samoblud ili blud općenito, zašto nam je stvorio spolovila ako ih ne smijemo koristiti za svoj i tuđi užitak?
Pa kome radi zlo onaj tko masturbira ili dvoje neoženjenih koji se tako ljube da žele osobi koju ljube dati spolnu ugodu i orgazam u svojoj nesebičnosti?
Ovakvo pitanje je čisto samozavaravanje, jer ljubav se ne pokazuje pružanjem spolne ugode, niti je to znak nesebičnosti, jer i ta osoba prvenstveno želi sebi spolnu ugodu, radi se o ovome - ti daj meni, ja ću tebi, što zvuči kao trgovina, a ne ljubav***.
Nisam odgovorio na pitanje zašto je to grijeh, odnosno zlo, kad nitko treći nije oštećen u tom spolnom činu.
Jednostavan i pravi odgovor je - zato što je to Bog zabranio, kao što je zabranio Adamu jedenje plodova sa stabla spoznaje dobra i zla, rekavši mu da će zacijelo umrijeti ako to učini, ne objasnivši mu zašto je to tako.
Neposluh Bogu je smrtni grijeh, jer Bog ne može prestati biti Bogom, odbivši Božju zapovijed Adam je neizravno htio ubiti Boga, učiniti da Bog nestane.
Tako svatko tko se prepusti pornografiji, samobludu ili bilo kojoj vrsti bluda, kao i praotac Adam, ili Lucifer prije toga, time želi Božju smrt.
A sad ću odgovoriti zašto ja mislim da je spolna ugoda izvan braka i bez cilja začeća novog života smrtni grijeh, odnosno zašto je to Bog zabranio (iako sam to na drugom mjestu već pisao).
Zato što je spolno sladostrašće surogat prave ekstaze koju sveci imaju u vječnosti, a neki djelomično još za vrijeme zemaljskog života, u sjedinjenju s Bogom. 
Slično dakle ugodi koju ima narkoman kad se ubode, ili prežderač kad se baci na hranu ili poslastice, samo različitog inteziteta.
Sve te zemaljske ugode čine da epikurejac koji postane njihov rob, prestane biti slobodan za Boga, za smisao svog života, za onog koji ga je stvorio s mogućnosti da dijeli s Njim beskonačno blaženstvo i sreću.
Spolna požuda je od svih požuda najjača i najraširenija, i pogotovo je to danas kad je pornografija postala legalna i kad je tehnologija došla do toga da je praktično nemoguće izbjeći joj zahvaljujući modernim medijima.
Ako se čovjek prepusti spolnoj požudi, njegov um prestaje s radom, on više ne razmatra, ne promatra, ne donosi zaključke, ne postavlja pitanje dobra i zla, ne meditira o Bogu, nego želi spolnu ugodu dovesti do vrhunca.
Kad bi bilo moguće, kako muhamedanci zamišljaju raj, da je cijeli čovjekov život neprestano zadovoljavanje spolne požude do vrhunca u trenutku smrti, takav život bi bio gori od života crva u stajskom gnoju.
Jer bi se čovjek sam sebi gadio, ali ne bi mogao prestati sa svojim ropstvom.
To je ustvari Pakao, kojeg muhamedanci zovu rajem.
Jer cilj života je pravo sjedinjenje s Bogom koje je beskonačno veća ugoda od spolne i koja je vječna, a u spolnoj ugodi bez želje za začećem se radi o korištenju tuđeg tijela kako bi se zadovoljio vlastiti egoizam, vlastito epikurejstvo.
Pornografija, samoblud i nedozvoljeni blud dovode na koncu do osjećaja samoće, bijede, nemoći i otuđenosti, i onda rob svega toga traži lažnu utjehu ponavljajući opet sve isto, tako padajući sve dublje i dublje.
Neki sveci se ne bi složili samnom kad sam na početku usporedio pornografiju kao udicu s vraškim mamcem, oni su govorili da za sve druge grijehe Sotona koristi udice, a za ovaj grijeh može koristiti mrežu.
Mnogi sveci nisu nikad dizali glave od poda, zato što nisu htjeli doći u napast vidjevši neku ženu. 
Sv.Augustin, razvratnik prije obraćenja, kad je postao biskupom nikad nije primao vjernice bez prisustva još nekog čovjeka.
Vjerujem da je bio nadvladao uz Božju milost požudu, ali je time htio dati primjer i ne dozvoliti više da se stara strast razbudi.
Scupoli, duhovni naučitelj kaže, ponavljajući druge svece, kako je blud jedini grijeh kojeg pobjeđujemo kad od napasti pobjegnemo. Sve druge napasti pobjeđujemo tako da se s njima suočimo i pobijedimo ih.
Samo, kamo danas pobjeć kad je pornografija sveprisutna kako sam u uvodu opisao?
Ako je nekad kršćanska država proganjala one koji šire pornografiju, sad vidimo da živimo u državama koje rade sasvim suprotno, koje to zlo brane i šire kao vid slobode izražavanja, koje to zlo daju djeci u školama potičući u njima čim ranije spolnu požudu i to čak onu protunaravnu, sodomitsku.
Ako smo kršćani, onda znamo kome se moramo pokajnički obratiti da nas oslobodi tog ropstva znajući da nam Njegova milost nasušno treba svakog trenutka našeg života, jer oslobođeni rob bluda lako postaje ponovno robom ako ne postane, kako je rekao sv.Pavao za sebe, dragovoljnim sužnjem Gospodina Isusa Krista. 

* Nažalost mnoge žene smatraju svojim pravom nečedno se oblačiti, i mnoge od tih se ujedno smatraju kršćankama. Nečedno oblačenje je neuvijeni poziv na blud, i kad moderni muževi nemaju ništa protiv što im se žene oblače kao prostitutke, onda što se čudimo što nam Bog šalje muhamedance kao skakavce za kaznu zbog takve perverzije. Obično kao opravdanje kažu da to nije radi toga da privuku pažnju muškaraca, nego da se osjećaju slobodnije. Još nisam uspio shvatiti kako je komotnija pripijena mini suknja od široke haljine, ili zašto žene nisu slobodne ako nemaju dekolte ili ako ne hodaju na visokim potpeticama, ili ako nisu našminkane i ako bojom ne skrivaju sive vlasi. Čudna je to stvar, sloboda žene.

** Povratak prikaza nagih tijela tijekom kasnog srednjeg vijeka i rensanse je povratak poganstvu, bez obzira što je takva 'umjetnost' nažalost našla mjesto u crkvama.

*** A.Huxley u romanu "Vrli novi svijet" je opisao, ne nažalost utopiju, nego našu sadašnjost i budućnost,
u kojoj postoji pravo na blud, pravo na korištenje tuđeg tijela radi vlastitog spolnog sladostrašća. Onaj tko to ne bi dozvolio smatrao se je egoistom, onim tko ne gleda potrebitog kraj sebe koji je umu davno rekao do viđenja, sad sam rob strasti. Ustvari cijelo društvo je izvršilo suicid zdravog razuma, osim onog divljaka koji se pojavljuje u romanu.

Nema komentara:

Objavi komentar

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.