četvrtak, 22. listopada 2015.

Djeni mač u korice

Nato Isus reče Petru: "Djeni mač u korice! Čašu koju mi dade Otac zar da ne pijem?"
Iv 18:11

To je rekao Gospodin nakon što je sv.Petar odsjekao desno uho sluzi velikog svećenika.
Zanimljivo je kako nam je  Ivan Evanđelist napisao ime tog sluge, Malho.
To je ponukalo Ralpha F. Wilsona da napiše priču o tom čovjeku o kojem ništa ne znamo osim imena i tog događaja na Maslinskoj gori kad mu je odsječeno uho Isus čudom vratio na glavu.
Isto tako zanimljivo je što evanđelist specifizira kako se radi o desnom uhu, što se može povezati s običajem da se roba/slugu označava probadanjem desnog uha.
U svakom slučaju siguran sam da postoji Božja poruka u tom događaju u koju sad ne će ulaziti, nego ću se usredotočiti na Isusovu zapovijed Petru da vrati mač u korice.

Jahve zapovjedi anđelu da vrati mač u korice.
Ljet.21:27
Zapovijed Božja anđelu je iz SZ kad je kralj David učinio grijeh pred Bogom jer je dao popisati Izraelce*, a Bog je poslao za kaznu anđela zatornika da tri dana istrebljuje Izraelce. David se je pokajao i podigao je poseban žrtvenik Bogu da bi se kazna prekinula. Bog ga je uslišao i tade je zapovijedio anđelu da vrati mač u korice.
U čemu je razlika između sv.Petra i anđela zatornika?
Petru Bog nije zapovijedio da udari na slugu velikog svećenika, ali je prethodno rekao Isus apostolima neka nabave mačeve. I Petar je odgovorio da ima dva mača, što je vrlo važno da bi se shvatila doktrina Crkve o dva mača**. Isus mu je odgovorio - to je dosta.
Anđeli pak bespogovorno izvršavaju Božje zapovijedi i nikad samoinicijativno ne kažnjavaju ljude.
Velika je, ali nažalost toliko danas raširena zabluda, kako je Isus zapovijedio sv.Petru odnosno Crkvi da odbace mač, da ne koriste nikad više silu niti protiv onih koji su otvoreni Božji neprijatelji, niti protiv onih koji im prijete uništenjem.
Jer rečeno je - djeni mač u korice, a ne baci ga od sebe i nikad ga više ne koristi. U tom slučaju bi bilo rečeno - baci mač i korice, jer korice su nepotrebne ako nema mača.
Ili, zar je Isus možda htio prekoriti sv.Petra što je upotrijebio mač da Ga zaštiti, a prethodno mu je zapovijedio da nabavi mač?
Kako mogu liberalno-pacifistički kršćani objasniti takvo ponašanje Krista ako vele da je Isus uvijek protiv nasilja? Kakav bi to bio Krist koji je zapovijedio Petru da nosi mač samo da bi ga poslije ukorio što je mač upotrijebio za Njegovu zaštitu?
Ne, takav Krist ne postoji, to je Krist iz hipijevskog mjusikla "Jesus Christ Superstar". 
Sv.Petar je učinio ono što je Gospodin od njega očekivao, i ako ništa drugo moramo se diviti hrabrosti i privrženosti Petra Gospodinu koji je uzeo mač protiv višestruko brojnijih neprijatelja, jer da se Gospodin nije uključio Petar bi brzo bio ubijen, a vjerojatno i ostali apostoli. Bili bi mučenici kao što su to bili ubijeni križari tisuću godina kasnije.
Moramo dakle čitati Evanđelje kako su ga oduvijek čitali kršćani, onako kako piše, a ne onako kako to odgovara ovom svijetu koji želi da kršćani budu samo stoka za klanje.
Isus je rekao Petru da vrati mač u korice zato što je došao čas kad se je utjelovljena Riječ dragovoljno predaje u ruke griješnika da podnese otkupljujuću Žrtvu za sve grijehe svijeta.
Da nije bio taj trenutak, Isus bi s pravom pokudio i sv.Petra i ostale apostole kad se oni ne bi borili protiv Njegovih neprijatelja nego glumatali pacifiste skrivajući tako svoj kukavičluk.
Odgovori Isus: "Kraljevstvo moje nije od ovoga svijeta. Kad bi moje kraljevstvo bilo od ovoga svijeta, moje bi se sluge borile da ne budem predan Židovima. Ali kraljevstvo moje nije odavde." 
Isus odgovara Pilatu na pitanje jel On židovski kralj.
Ovaj citat često koriste neprijatelji Kristovi kako bi pacifizirali kršćane.
Poručuju: - ako slijedite Krista onda se borite za Njegovo kraljevstvo koje nije na Zemlji, a nipošto se ne borite da zemaljske države budu kršćanske, da priznaju Krista Kralja. U istom duhu kažu kako je pravo kršćanstvo i prava Crkva bila sve dok nije car Konstantin proglasio rimsko carstvo kršćanskim. I onda je opet zaživjelo s francuskom revolucijom, ubijanjem kršćanskih kraljeva i kršćanskih država.

Isus im pristupi i prozbori: "Dana mi je sva vlast na nebu i na zemlji!" 
Mat 28
Citat se nalazi na samom kraju Matejevog Evanđelja.
Nije li to kontradiktorno izjavi koju je Isus dao Pilatu kako Njegovo kraljevstvo nije od ovog svijeta? 
Nije, zato što kad je Isus spomenuo 'ovaj svijet' onda je mislio na ljude koji su pod dominacijom Sotone, takvi ne pripadaju kraljevstvu nebeskom.
Međutim tvrditi kako je Zemlja pod vlašću Sotone je negirati Gospodina koji je rekao da ima svu vlast i na Nebu i na Zemlji.
Stoga, boriti se za Krista Kralja znači priznati Mu da On nije samo naš kralj, nego da je kralj sveg stvorenog, da ne postoji kvadratni metar na površini ili u dubini Zemlje ili u visinama na kojem imaju pravo Njegovi neprijatelji imati vlast, i ako je sada imaju, to je zato što im je to Krist Kralj dozvolio kako bi se kršćani imali protiv čega boriti i tako se posvećivati u borbi.
Ali onaj tko nije u sebi svladao Kristovog neprijatelja i čovjekoubojicu od početka, taj se ne može niti izvan boriti za Krista Kralja.
Sv.Pavao nam poručuje kako se kao Kristovi vojnici moramo naoružati vjerom i svim drugim milostima koje nam Bog daje u borbi.
Svakako, ako mislimo da Crkva ne smije koristiti silu, a to je taj drugi mač** kojeg ima u zemaljskoj državi, onda nismo oboružani pravom vjerom.

* Nisam dosad istraživao zašto je to Bog zabranio. Moguće je zbog toga što se kraljevi uzohole kad vide koliko velik broj podanika imaju. Možda je to isto povezano s tendencijom prema birokratiziranoj državi koja mora znati broj ljudi koje će oporezovati, koliko ima vojnih obveznika  i slično, pa se državnici više ne uzdaju u Boga, nego u 'brojeve'.

** Prvi Petrov mač je duhovna vlast koju mu je dao Gospodin u Crkvi, drugi mač je vlast koju ima nad zemaljskom državom, odnosno Crkva ima pravo koristiti silu zemaljske države kako bi se obranila i kako bi onemogućila zlo.
Stoga je jasno da se kršćani moraju boriti za kršćansku zemaljsku državu kako bi čim neometanije živjeli kraljevstvo nebesko još na Zemlji.


Nema komentara:

Objavi komentar

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.